Leírás
A játék tartalma: 60 db átlátszó SWISH kártya, 1 db utazózsák, 1 db játékleírás
A Swish (a kosárlabdaháló hangja, amikor a labda csont nélkül a gyűrűbe hullik)
egy szórakoztató családi társas játék, amely fejleszti a tárbeli gondolkodást!
SWISH-ed van, ha sikerül kettő vagy több kártyát egymásra tenned úgy,
hogy a kártyákon lévő színes pöttyök mind egy-egy velük megegyező karikába kerülnek.
Gondolatban forgasd el és helyezd egymásra az átlátszó kártyákat,
találd meg az összeillőket, és kész a SWISH. Minél több SWISH-t találsz, annál több pontot szerzel!
A játék célja
Gyűjts kártyákat Swish-ek létrehozásával! Aki a legtöbb kártyát gyűjti össze, megnyeri a játékot.
Mi az a Swish?
SWISH-ed van, ha sikerül kettő vagy több kártyát egymásra tenned úgy,
hogy a kártyákon lévő színes pöttyök mind egy-egy velük megegyező karikába kerüljön.
A kártyákat forgathatod vagy fordíthatod, csak egy a lényeg:
végül nem maradhat üresen karika és magányos pötty.
Játék közben ne feledd, minden összegyűjtött kártyáért pont jár,
így minél több SWISH-t találsz, annál több pontot zsebelhetsz be!
Előkészületek
1. Keressetek egy vízszintes játékfelületet (pl. asztal),
amely minden játékos számára jól látható!
2. Válasszatok a játékosok közül egy osztót, aki megkeveri a paklit!
Megjegyzés: lehetőleg világos színű felületet válasszatok,
amelyen jól látszanak az átlátszó kártyákon található színes jelek.
A játék menete
1. Az osztó kiterít 16 kártyát az asztalra (4 sorban 4-4 lapot).
Az utolsó kártya lerakása után „Mehet!" felkiáltással jelzi a játék kezdetét.
Ekkor minden játékos elkezdheti megkeresni a SWISH-eket a kártyák között.
2. A játékosok nem érhetnek a kártyákhoz a SWISH-ek keresése közben!
A megfelelő lapokat gondolatban kell forgatgatni/áthelyezni!
3. Ha egy játékos talált összeillő lapokat, akkor „SWISH!" felkiáltással jelzi ezt a többieknek.
4. A kiválasztott lapok megfelelő egymásra helyezésével kell bizonyítani,
hogy a SWISH valóban érvényes.
5. Ha a SWISH érvényes, az érintett lapokat megkapja a játékos, a saját paklijába.
Az osztó pedig új kártyákat húz az asztalra.
6. Ha a SWISH érvénytelen, a kártyák visszakerülnek a játékba.
Büntetésként a játékosnak el kell dobnia egyet a korábban összegyűjtött lapjai közül egy dobó-pakliba
– az ide kerülő lapok nem vesznek részt a további játékban.
Ha a játékosnak nincs egy lapja sem paklijában, nem kell eldobnia lapot, és nem kap büntetést.
7. A játékosoknak meg kell várniuk, amíg ismét 16 kártya nem lesz az asztalon,
mielőtt újabb SWISH-t kiáltanának – kivéve a játék végéhez közeledve,
amikor elfogy az osztó-pakli, így mér nem lehet 16 lapot kirakni.
Megjegyzés: Ha minden játékos egyetért abban, hogy nem lehet több
SWISH-t kirakni az asztalon lévő 16 kártyából, akkor az
osztó elvesz az asztalról 4 lapot, majd a helyükre újakat húz.
Az elvett lapokat az osztó-pakliba kell visszakeverni.
Ez egy rendkívül ritka eset, ezért először agyon figyelmesen nézzétek
meg az asztalon látható kártyákat.
A játék győztese
A játék véget ér, ha nincs több kártya az osztó-pakliban,
és nem lehet több SWISH-t kirakni az asztalon maradt kártyákból.
A legtöbb kártyát összegyűjtő játékos megnyeri a játékot!
Hasznos tanács
Érdemes megfigyelni a pöttyök és karikák elhelyezkedését a kártyákon!
A kártyák úgy készültek, hogy az azonos színű pöttyök és karikák minden
lapon ugyanazon a területen helyezkednek el. Minden lap 4 sorra és 3 oszlopra osztható fel:
A narancssárga karikák és pöttyök a középső két sor szélén találhatók.
A zöld karikák és pöttyök mindig a középső oszlop tetején és alján helyezkednek el.
A kék karikák és pöttyök a lapok négy sarkában lehetnek.
A lila karikák és pöttyök minden esetben a lapok közepén fordulhatnak elő.
Amikor egy SWISH-t keresel, figyelned kell, hogy minden színnek megtaláld a párját.
Ha tudod, hogy a kártyák melyik részén keresd a különböző színeket,
gyorsabban találhatod meg a SWISH-eket!
Különböző nehézségi szintek a játékban
Kezdő
A játékosok csak 2 lapból álló SWISH-eket gyűjthetnek,
így a kezdő játékosok is megismerkedhetnek a játékkal,
és hozzászokhatnak a lapok képzeletbeli forgatásához.
Esélykiegyenlítő
Ha a társaságban különböző gyakorlattal rendelkező vagy különböző korú játékosok vannak,
könnyen kiegyenlíthetőek az esélyek: a gyakorlott játékosoknak legalább
3 vagy több lapból álló SWISH-eket kell találniuk,
míg a kezdő játékosok bármennyi lapból alkothatnak SWISH-t.
Haladó
A gyakorlott játékosok játszhatnak akár úgy is,
hogy csak a 3, 4 vagy 5 lapból álló SWISH-eket gyűjtik.
A háromlapos változattal kezdve érdemes egyre magasabbra tenni a határt.
A többi szabály változatlan marad: a kevesebb lapból álló
SWISH-eket egyszerűen vissza kell keverni az osztópakliba.
Egyszemélyes SWISH
Az egyszemélyes változatban akár egyedül is gyakorolható a játék,
fejlesztve a koncentrációs képességet.
Az eredeti szabályoknak megfelelően próbáld a legrövidebb idő alatt a lehető legtöbb
SWISH-t összegyűjteni! Használj egy stopperórát, és a következő alkalommal
döntsd meg a legjobb eredményedet! Ha úgy érzed, már nem lehet több SWISH-t kirakni,
cserélj 4 lapot a 16 közül, és folytasd a játékot addig, amíg már egyetlen SWISH sem marad az asztalon!
Ahogy egyre többet játszol, nehezítheted a játékot: keresd először csak a 3,
majd a 4 lapból álló SWISH-eket. Ne feledd: egy SWISH akár 12 lapból is állhat!
A szerzőkről
A játék Alkotói, Gali Shimoni és Zvi Shalem amellett,
hogy nagyszerű logikai játékokat terveznek, tanárként egyedi tananyagokat dolgoznak
ki kiemelkedő képességű diákok számára.
A játékötleteik közül több is az új oktatási módszereik kifejlesztése közben született.
Ajánlott korosztály | 8 éves kortól |
Ajánlott nem | fiúknak és lányoknak |
Alapanyag | műanyag |
Játékosok száma | 1 vagy több fő |
Dobozméret | 11x4x20,5cm |
Játékidő | 10-20perc |